March 06, 2013

Make your nail polish last as long as you want!/ Fa-ti oja sa reziste cat vrei tu!

I like reading product reviews on other blogs. Sometimes, girls call a nail polish "chip-resistant" if it lasts four days (!) What if I told you any nail polish could last for two weeks? :)
It's true, with a bit of help any nail polish can last as long as you want.  Of course there is always the option of using a gel polish (needs to be cured in an UV lamp) but this post is about normal nail polish that air-dries. Gel polish only removes with 100% acetone and using the foil method (explained here) so I don't recommend it too often because acetone dries out your nails.

Imi place sa citesc pe alte bloguri recenzii pentru produse. Cateodata, fetele numesc o oja "rezistenta la ciobire" daca dureaza patru zile (!) Daca ti-as spune ca orice oja poate dura doua saptamani? :)
E adevarat, cu putin ajutor orice oja poate rezista cat vrei tu. Bineinteles, exista si optiunea ojei semipermanente (trebuie uscata in lampa UV) dar aceasta postare este despre oja normala care se usuca la aer. Oja semipermanenta se indeparteaza numai cu acetona 100% si folosind metoda cu folia (explicata aici) asa ca nu o recomand foarte des pentru ca acetona iti usuca rau unghiile.

And now, my longest lasting manicure without touch-ups! The photo was taken in the tenth day! Still looked quite neat, didn't it?

Si acum, cea mai rezistenta manichiura a mea fara retusuri! Poza a fost facuta in ziua a zecea! Inca arata bine, nu-i asa?


Let's get a little closer. A rhinestone fell off :( You can also see there was no more nail polish on the edge and there was a little bit of lifting at the sides of the pastel pink nail but it's not very visible. Overall, no chipping, no air caught underneath that could have resulted in lifting at the cuticle, no colour fading.

Sa ne apropiem un pic. O pietricica a cazut :( Se vede ca s-a dus oja de pe margine si se ridica putin pe lateralele unghiei roz pastel dar nu este foarte vizibil. Per total, nu s-a cojit, nu a intrat aer pe dedesubt care ar fi rezultat in ridicare la cuticula, culoarea nu a palit.



How to do
Cum se face

1. a) All the dead skin (not the cuticle) must be removed from the nail plate. After that, wash your hands with soap and water and wipe the nails with a paper tissue making sure they are extra clean and dry. Failing to remove the dead skin properly will result in the polish lifting from the cuticle.Use alcohol to gently degrease and dehydrate the nail before applying basecoat and polish. Water and fat residue on the nails are enemies for nail polish.
    b) Toata pielea moarta (nu cuticula) trebuie indepartata de pe unghie. Dupa aceasta operatiune, spala-ti mainile cu apa si sapun si sterge unghiile cu un servetel de hartie asigurandu-te ca sunt super curate si uscate. Daca nu ai indepartat bine toata pielea moarta, aceasta va cauza desprinderea ojei din zona cuticulei. Foloseste alcool ca sa degresezi si sa deshidratezi bland unghia inainte de a aplica baza si oja. Reziduurile de apa si grasime de pe unghii sunt dusmanii ojei.

2. a) Always apply basecoat! Besides the fact it protects your nails it will also improve the adhesion of the nail polish.
    b) Intotdeauna aplica baza! In afara de faptul ca iti protejeaza unghiile va imbunatati si aderenta ojei.

3. a) When applying polish, never touch your cuticles (and the side walls) or clean them immediately. If you touch them you will get air trapped underneath and the polish will lift.
    b) Cand aplici oja niciodata nu iti atinge cuticulele (si pielea din laterale) sau curata-le imediat. Daca le atingi vei prinde aer dedesubt  si oja se va ridica.

4. a) Always cover the edge of your nails. This way the polish will not chip. Retouch the edge when needed if you want to keep your manicure for more than a week.
    b) Intotdeauna acopera maginea unghiilor. In acest fel oja nu se va coji. Retuseaza marginea cand e nevoie daca vrei sa tii manichiura mai mult de o saptamana.

5. a) Always apply topcoat (to the edge of the nails too). There's no problem in using a lower quality nail polish IF the topcoat is exceptional. A perfect topcoat greatly improves the wear of your manicure, has a nice shine that lasts, dries quickly, doesn't allow colour to fade, covers imperfections of the nail polish (levels the surface).
    b) Intotdeauna aplica topcoat (si pe marginea unghiilor). Nu e nicio problema in a folosi o oja de calitate mai slaba DACA topcoat-ul este exceptional. Un topcoat perfect imbunatateste considerabil rezistenta manichiurii tale, are un luciu frumos care dureaza, se usuca rapid, nu permite culorii sa paleasca, acopera imperfectiunile ojei (niveleaza suprafata).

5. a) Wear gloves if you do dishes or laundry. Don't take long baths. Water is a threat to your manicure especially if your nails are long (they deform a lot and they become soft).
    b) Poarta manusi daca speli vase sau rufe. Nu face bai lungi. Apa este o amenintare pentru manichiura ta mai ales daca ai unghiile lungi (se deformeaza mult si devin moi).

6. a) Nail polish will last longer on healthy nails that don't exfoliate. Also, make sure their surface is uniform. If you don't want to buff them, use a ridge filler basecoat.
    b) Oja rezista mai mult pe unghii sanatoase care nu se exfoliaza. De asemenea, asigura-te ca suprafata lor e uniforma. Daca nu vrei sa le slefuiesti, foloseste o baza anti-striatii.

7. a) Nail polish lasts longer on long nails. When your nails are very short the edge comes into contact with everything you put your hand on thus causing the polish to chip fast.
    b) Oja tine mai mult pe unghii lungi. Cand ai unghiile foarte scurte marginea vine in contact cu toate lucrurile pe care pui mana cauzand oja sa se ciobeasca repede.

8. a) I noticed glitter nail polish lasts longer than other textures. In the photos above the edge of the glitter nails was intact.
    b) Am observat ca oja cu glitter dureaza mai mult decat alte texturi. In pozele de mai sus marginea unghiilor cu glitter era intacta.

Hope this post will help you! If you have any other tips don't hesitate to share them <3

Sper ca aceasta postare te va ajuta! Daca ai orice alte ponturi nu ezita sa le impartasesti <3

13 comments:

  1. La punctul 2, ai pomenit de baza, in ce consta baza?
    Si felicitari pt site! M-a ajutat f mult :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Se refera la base coat-ul, este un lac sa zicem la fel ca top coat-ul care se aplica pe unghia curata, inainte de a aplica oja, astfel nu ti se mai pateaza unghia de la ojele colorate, rezista mai mult oja si uneori face aplicare ojei uniform mai usor

      http://o-fata-simpla.blogspot.ro/

      Delete
    2. Ma bucur mult ca te ajuta! :D Baza arata ca un lac, e transparenta sau translucida si se aplica inainte de oja. Trebuie sa scrie basecoat pe ea. Ideal sa nu contina toluen, DBP si formaldehida. Eu am avut de la mai multe firme, si scumpe si ieftine dar de ceva timp o folosesc pe cea care se cheama "Nails Be long" de la Jordana (marca americana distribuita in Romania de http://www.cosmeticaverde.ro/) si sunt foarte multumita.

      Delete
  2. am noroc cu unghiile cu gel orice oja as folosi oricat de ieftina ar fi nu se ciobeste, insa pe unghiile naturale povestea e alta, multumesc pentru articolul tau :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu placere :)Da, pe unghiile false oja rezista mult mai bine dar n-am vrut sa zic asta in articol :)) Probabil in viitor o sa scriu si eu despre motivele pentru care sfatuiesc fetele sa isi creasca unghiile naturale si sa nu isi puna false. Este multa nestiinta si in acest domeniu. Putini tehnicieni fac treaba cum ar trebui.

      Delete
  3. Ai un blog diferit de altele, cu informatii noi, altele decat ce stiam pana acum. Nu ma pasioneaza modelele, dar sunt interesata de ingrijirea unghiilor. Spune-mi, te rog, ce top coat folossti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca iti place blogul. Din pacate am terminat ce aveam de zis despre ingrijirea si cresterea unghiilor, o sa urmeze articole cu materiale si tehnici de decorare :P
      Deocamdata folosesc Polishield de la Orly si sunt extrem de multumita de el, are exact calitatile pe care le-am descris dar mi-am luat sticluta la 18 ml (au si la 9 ml) si stii ca la un moment dat orice oja, oricat de buna ar fi, se ingroasa. Si din cauza asta acum face bule de aer :( Chiar si asa, ti-l recomand - este excelent si daca iti iei sticluta la 9 ml sau il folosesti mai des elimini si problema bulelor :)

      Delete
  4. Foarte , foarte folositor!:D Am ajuns si eu cu anumite manichiuri la 8-9 zile , dar de anumite lucruri pe care le-ai mentionat nu tineam cont , gen oja pe langa unghie!:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu le-am descoperit treptat. Cu cat reusesti sa "bifezi" mai multe din aspectele astea cu atat tine mai mult :)) Lasa-mi si mie blogul tau te rog :D

      Delete
  5. Foarte util articolul :)! Eu tind sa cred ca si forma unghiilor duce la o durata de viata mai indelungata a ojei :D.
    Eu aveam inainte unghiile patrate, pana cand cineva mi-a zis ca mi-ar sta mai bine cu ele rotunde. Nu eram eu asa convinsa de asta, dar fiind oricum in vacanta, am lasat-o sa mi le taie la o mana rotunde. Apoi mi-am facut eu unghiile cu o oja care nu rezista asa mult pe unghii, si.. surpriza! La mana cu unghiutele rotunde a rezistat eroic, pe cand la cealalta a sarit oja destul de repede.. De atunci le am rotunde :D.
    Nu stiu ce relevanta are, dar de atunci ma simt mult mai bine asa :D.. Si chiar am ajuns sa cred ca si forma unghiilor conteaza foarte mult :D.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Ma bucur mult ca ti-a placut! Eu nu am observat o diferenta fata de cand aveam unghiile patrate. Parerea mea e ca cel mai mult si cel mai mult conteaza sa treci pensula peste margine atunci cand pui oja si topcoat-ul :D

      Delete
  6. Iti multumesc de articol. Extrem de fositor!!! Ai punctat foarte bine lucrurile, si am vazut pe ici pe colo puncte care nu le bifam. As dori sa te intreb daca oja clasica, normala se poate usca la lampa uv sau led. Am ceva produse de uscare a ojei clasice, gen o esenta uleioasa de la Essence, dar unele oje nu se usuca cu adevarat, adica par uscate, insa apoi peste un timp, chiar ore daca adorm cu mana sub perna am model cu striatii:) acum sint in UK si gasesc Essence la pret accesibil, Revlon, Bikni care se usica rapid, insa mai am din tara Kalos, Farmec...care nu se usuca deloc parca...ce as putea face, crezi ca lampa UV ar usca oja clasica? Chiar am incercat acum vreo 3 ani daca nu 4, sa usuc la o lampa UV mai putin calitativa la acea vreme, o oja Farmec,editie limitata, unde trebuia sa pun cca 4 staturi de oja ca sa fie o culoare vizibila,si pareau uscate insa la o ora cand m am imbracat s a luat pe colanti...oare care sa fie cauza? Multumesc inca o data de articol, te voi urmari de acum, si sper ca nu te am retinut prea mult cu curiozitatile mele. XOXO ������

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu ma mai ocup de blog de multa vreme. Oja normala nu se usuca la Uv, ci doar prin evaporarea solventului. Numai oja semipermanenta se intareste la UV pentru ca de fapt ea polimerizeaza, moleculele se leaga una de alta, fapt care nu se intampla la oja normala. Problema ta poate fi rezolvata cu un topcoat bun. Iti recomand Polishield de la Orly.

      Delete

Please be polite/ Te rog sa fii politicoasa =)